We hebben geprobeerd om onze site zo duidelijk en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Toch kan het gebeuren dat er iets nog niet helemaal duidelijk is of voor jou niet werkt. Om die reden hebben we de belangrijkste vragen (en de bijbehorende antwoorden), voor je op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen? Stel hem via het contactformulier of vraag het via een reactie onderaan dit bericht, zodat we deze pagina nog completer kunnen maken.
Wat kost een sinterklaasgedicht?
Ha, direct ter zake, daar houden we wel van. De kosten van een gedicht variëren. Ten eerste zijn er onze gratis kant en klare gedichten. Dit zijn gedichten op onderwerp, die we in de afgelopen tien jaar hebben geschreven. Deze gedichten kosten niets en kun je rechtstreeks van de site downloaden. Wil je iets persoonlijkers, dan schrijven we ook gedichten op maat. Voorheen schreven we slechts één type gedicht, dat kon dan een kort gedicht zijn of juist een hele lange. Toch voelde dat niet helemaal eerlijk, want door iemand een langer gedicht te sturen doe je de persoon die een korter gericht krijgt tekort. Daarom hebben we gekozen voor verschillende tarieven voor verschillende lengtes. Bekijk de betreffende gedichten voor meer informatie over de prijs.
Hoe lang wordt mijn gedicht?
Dat hangt helemaal af van wat voor gedicht je bestelt. Op de bestelpagina kun je kiezen uit zes soorten gedichten.
Hoe vraag ik een gedicht aan?
Een gratis gedicht hoef je niet aan te vragen, die vind je gewoon op de site en die kun je kopiëren. Voor een gedicht op maat klik je hier. Je komt dan terecht in onze webwinkel. Selecteer het gedicht van je keuze (de lengte) en geef aan hoe snel je het nodig hebt. In de stap daarna vul je de gevraagde gegevens in en kun je optioneel een account aanmaken. Dat is handig, omdat je op die manier je gedichten altijd terug kunt vinden.
Jullie schrijven gedichten op maat, hoe kan dat?
De kans is groot dat we geen idee hebben wie je bent, nog nooit van je hebben gehoord en geen flauw benul hebben van wat je boeit in het leven. Hoe kunnen we dan een persoonlijk gedicht schrijven dat je raakt en dat precies gaat over datgene dat je onder woorden wilde brengen? Heel eenvoudig: tijdens je aanvraag vertel je ons wat wij moeten weten. Dat mag in steekwoorden, in volzinnen, in het Engels in het Nederlands, dat maakt allemaal niet uit. Het enige dat belangrijk is, is dat je je realiseert dat wij geen gedachten kunnen lezen. Hoe gerichter de informatie die je ons verschaft, des te persoonlijker wordt je gedicht. En met persoonlijk bedoelen we ook echt persoonlijk, soms helaas (of godzijdank) tot tranen aan toe. Daarvoor hoef je ons overigens niet op ons woord te geloven. Bekijk de recensies onder de gedichten, of bekijk de test van Kassa waarin we zijn verkozen tot beste online dichtservice.
Verwerken jullie álle informatie die ik opgeef in een gedicht?
Nee, dat is niet altijd mogelijk. Gedichten schrijven is en blijft een creatief proces, en het belangrijkste is dat we er een leuk lopend verhaal van maken dat aansluit bij de persoon in kwestie. Soms krijgen we een stortvloed aan informatie voor een relatief kort gedicht. Als ál die informatie erin verwerkt moet worden, gaat dat ten koste van het verhaal. Wel is het zo dat hoe meer informatie je ons verschaft, hoe meer we ermee kunnen indien dat nodig is.
Waarom moet ik een account aanmaken?
Je moet helemaal niets. Het is alleen wel handig omdat je je gedicht dan ook volgend jaar nog kunt bekijken, zodat je hem niet in je mail hoeft te bewaren..
Krijg ik bij elke aanvraag een nieuw account?
Nee, dat zou een enorme puinbak worden. Het account zorgt er juist voor dat je niet telkens je naam en e-mail adres in hoeft te geven. Zorg dat je bent ingelogd wanneer je een gedicht aanvraagt, om het aanvragen een stuk sneller en eenvoudiger te maken.
Ik heb een gedicht aangevraagd, maar heb geen mail gehad. Wat nu?
Daar heb je hem al, die verdraaide spamfilter. We begrijpen waarom ze bestaan en het is een goede zaak, maar helaas blijven er dus ook normale mails in hangen. Oftewel, controleer je spamfolder even (zeker als je Hotmail gebruikt) en de kans is groot dat je onze mail daar aantreft. Zorg er ook voor dat je geen typfout maakt bij het aanvragen van je gedicht, want dan komt de mail natuurlijk ook niet bij je aan. Ons e-mail systeem is echt niet eenkennig en stuurt écht iedereen netjes een e-mail, niemand wordt overgeslagen.
Ik ben mijn gebruikersnaam/wachtwoord vergeten.
Dat overkomt ons helaas allemaal wel eens. Gelukkig kun je zowel je gebruikersnaam als je wachtwoord opnieuw opvragen. Om je gebruikersnaam opnieuw op te vragen klik je hier, om je wachtwoord opnieuw aan te vragen klik je hier.
Ik heb de aanvraag gedaan, maar hoe kan ik betalen?
Verzamel het verschuldigde bedrag in stuivers, stop deze in een envelop en stuur die naar….nee zo werkt het natuurlijk niet. Wanneer je een gedicht op maat aanvraagt, dan kun je betalen via PayPal, iDeal of automatische overschrijving. Houd er rekening mee dat je bij automatische overschrijving met een dag vertraging te maken krijgt, omdat we die betalingen handmatig moeten controleren.
Hoe lang duurt het nu voor ik mijn gedicht krijg?
Dat hangt er vanaf wat je hebt ingevuld tijdens het bestellen. De standaard levertijd is binnen 48 uur. Het kan echter zijn dat je je gedicht sneller nodig hebt. In dat geval kun je kiezen voor de spoedservice, maar daar zitten uiteraard kosten aan verbonden. Op die manier kunnen we er op een eerlijke manier voor zorgen dat iedereen het gedicht krijgt op het moment dat ze het nodig hebben.
Hoe weet ik eigenlijk zeker dat ik een gedicht krijg van jullie?
Een opmerkelijke vraag die we de afgelopen jaren regelmatig hebben gehoord. Ergens wel begrijpelijk, want onze dienst is natuurlijk redelijk ontastbaar. Maar geen zorgen, we zijn een echte service (met een Kamer van Koophandelnummer, BTW-nummer en zélfs een telefoonnummer) en wanneer je betaalt heb je recht op een gedicht. Dat werkt overigens ook andersom, zodra je een aanvraag doet, is deze definitief en kun je je opdracht niet terugtrekken. Mocht je nog twijfelen, klik dan eens op één van de links onder het kopje Vijftwaalf.nl in het nieuws om te zien wat wij de afgelopen jaren allemaal hebben gedaan.
Ik ben niet tevreden met mijn gedicht, wat nu?
Dat vinden we oprecht vervelend om te horen. Te meer omdat het in de afgelopen veertien jaar daadwerkelijk maar twee keer is voorgekomen. Daarmee komen we direct aan bij het lastige aspect van onze service, want het is een creatief product en over smaak valt niet te twisten. We kunnen een prachtig gedicht hebben geschreven, terwijl jij er eigenlijk helemaal niets bij voelt. Zoals gezegd, dat overkomt ons eigenlijk nooit en de keren dát het is gebeurd, kwam het omdat er bij de aanvraag nagenoeg geen informatie werd gegeven. Ter illustratie, over een aanvraag met als inhoud: “Hij is lief en krijgt een boek” kunnen wij natuurlijk geen persoonlijke tranentrekker schrijven. Laten we je dan stikken als je ons gedicht niet mooi vindt? Natuurlijk niet. Mocht je om wat voor reden dan ook je gedicht niet mooi vinden, neem contact met ons op en we kijken hoe we je alsnog kunnen helpen.
Worden gedichten die je via jullie site bestelt ook gepubliceerd op deze website?
Mvg,
Stephanie
Beste Stephanie, absoluut niet. Dat zou niet correct zijn!